Inventaire de la production - UQO

Professeur Anna Margulis
Productions incluses dans la recherche : LIV, RAC, COC, CAC, RAP, RSC, COF, CNA, CRE, GRO, BRE, AUT,

LIV (Livre)

Margulis, Anna. Marketing Contemporain Supporté Par La Technologie Ubiquitaire : Trois Essais Sur La Modélisation De La Réaction Des Consommateurs. Thèse de doctorat.. Montréal, Québec, Canada : Université du Québec à Montréal, 2019. 382.

RAC (Revue avec comité de lecture)

Margulis, Anna, Harold Boeck, Michel Laroche. Connecting with consumers using ubiquitous technology: A new model to forecast consumer reaction.. Journal of Business Research (2019) :

Margulis, Anna, Harold Boeck, Nataly Levesque. Proximity Marketing in Banking: Lessons from Retail and Entertainment Industries.. International Journal of Technology Marketing (2019) :

Margulis, Anna, Harold Boeck, Ygal Bendavid, Fabien Durif. Building theory from consumer reactions to RFID: discovering Connective Proximity.. Ethics and Information Technology 18. 2 (2016) : 81-101.

CAC (Publications arbitrées dans des actes de colloque)

Margulis, Anna, Harold Boeck, Michel Laroche, Lavy Khoushinsky. Modeling contemporary customer experience in retail banking: implementing interactive marketing strategies, accounting for cultural values. . 2021 Royal Bank International Research Seminar, John Molson School of Business, Concordia University, John Molson School of Business, Concordia University, Montreal, Quebec, Canada. (2021).

Margulis, Anna. Improving Customer Experience in Retail Banking: Modeling Contemporary Marketing with Ubiquitous Technology. The 13th Royal Bank International Research Seminar, Montréal, Québec, Canada. John Molson School of Business, Concordia University. (2019).

COF (Communication arbitrée)

Margulis, Anna, Angelie Goulet-Mercier, Marat Bakpayev. Consommateurs plus âgés dans la transformation numérique: de l'oubli vers la connexion. Colloque 678 « Perspectives de recherche sur les organisations intelligentes : du numérique à l’organisation intelligente ». 90e Congrès de l’ACFAS, Montréal, Québec, Canada, 2023, May 8-12.

Margulis, Anna, Marat Bakpayev, Olga Antsygina, Angélie Goulet-Mercier. Older Consumers in the Digital World: From Oblivion to Connection, semiotic research. 16th Royal Bank International Research Seminar. John Molson School of Business, Concordia University, Montreal, Quebec, Canada, 2023, Septembre 14-16.

Margulis, Anna, Marat Bakpayev, Olga Antsygina. Senior Consumers in the Digital Transformation: Voicing Consumer Privacy Concerns. Pre-Conference Workshop on Consumer Privacy at ACR Conference 2023. Seatlle, WA, USA, 2023, Octobre 26.

Margulis, Anna, Marat Bakpayev. Interactive Marketing and Changing Landscape of Consumer-Firm Relations through Consumer Culture Theory Lens: Structured Abstract. 2022 Academy of Marketing Science Annual Conference. Monterey, CA, USA, May 25-27, 2022, May 25-27.

Bakpayev, Marat, Anna Margulis, Olga Podolska. Transforming Homo Mechanicus into Homo Ludens: Assembling Playfulness for Self-Care. The Association for Consumer Research (ACR) Conference 2021. Seattle, WA, USA, 2021, Octobre 28-30.

Haouti, Abderrahmane, Anna Margulis. Les personnes âgées et les téléphones portables, une problématique.. Colloque 604 « Le vieillissement de la population : comment peut-on favoriser davantage et mieux la participation sociale et un mode de vie sain et actif des aînés? » 88e Congrès de l’ACFAS, Sherbrooke, Canada, May 5-6. En ligne, 2021.

Margulis, Anna, Harold Boeck, Michel Laroche, Lavy Khoushinsky. Modeling contemporary customer experience in retail banking: implementing interactive marketing strategies, accounting for cultural values. 2021 Royal Bank International Research Seminar. John Molson School of Business, Concordia University, Montreal, Quebec, Canada, 2021, Septembre 24-25.

Khoushinsky, Lavy, Anna Margulis, Harold Boeck, Michel Laroche, Nataly Levesque. Customer perceptions of redesigned banking experience when interactive marketing strategies are used in physical bank branches. Summer 2020 American Marketing Association conference (virtual event). San Francisco, CA, USA, 2020.

Margulis, Anna, Harold Boeck, Michel Laroche. Towards Enhanced Customer Experience in Retail Banking: Customer Preferences for Physical Bank Branches. Atlantic Marketing Association 2020 Conference at Chattanooga (virtual event). Chattanooga, TN, USA, 2020.

Margulis, Anna. De la responsabilité sociale des entreprises vers la responsabilité de connexion sociale, mot d’introduction.. 87e Congrès de l’ACFAS, Colloque 617 « La technologie au service des clients pour la société performante et plus équitable ». Gatineau, Québec, Canada, 2019.

Levesque, Nataly, Anna Margulis, Harold Boeck. Marketing de proximité dans l’industrie bancaire : études de cas et perception des clients.. 86e Congrès de l’ACFAS. Chicoutimi, Québec, Canada, 2018.

Margulis, Anna, Harold Boeck, Michel Laroche. Consumer Reaction to Marketing with Ubiquitous Technology: Multiple-Group Analysis of a Structural Model.. AMA Summer Academic Conference. Boston, USA, 2018.

Margulis, Anna, Harold Boeck. Analyse des préoccupations éthiques reliées au marketing de proximité à travers l’approche du Consumer Culture Theory. 86e Congrès de l’ACFAS. Chicoutimi, Québec, Canada, 2018.

Margulis, Anna, Harold Boeck. Improving Customer Experience in Retail Banking : Modeling Contemporary Marketing with Ubiquitous Technology. 5th Competitive Advantage in the Digital Economy Forum (CADE 2018). Venice, Italy, 2018.

Margulis, Anna, Harold Boeck. Modèle amélioré pour prédire la réaction des consommateurs face aux technologies ubiquitaires : l’intégration de la Proximité Connective.. 86e Congrès de l’ACFAS. Chicoutimi, Québec, Canada, 2018.

Margulis, Anna, Nataly Levesque, Harold Boeck. Banques connectées? Pourquoi pas. Proposition des solutions marketing novatrices.. Forum numérique de l'UQAM. Montréal, Québec, Canada, 2018.

Margulis, Anna, Harold Boeck, Michel Laroche. Building weak ties to consumers with RFID: Connective Proximity and its measurement scale. . The 12th Royal Bank International Research Seminar. John Molson School of Business (JMSB), Concordia University, Montréal, Québec, Canada, 2017.

Margulis, Anna, Nataly Levesque, Harold Boeck. How Do Consumer Characteristics Impact Purchase Intention and Brand Equity When Proximity Marketing Is Involved?. European Marketing Academy Conference (EMAC’2017). University of Groningen, Netherlands, 2017.

Margulis, Anna, Nataly Levesque, Harold Boeck. Improving Customer Experience With Ubiquitous Technologies: Are The Banks There Yet? . Canadian Student Research Conference (CSRC2017). University of Toronto, Canada, 2017.

Margulis, Anna, Harold Boeck, Fabien Durif. L’innovation technologique, qui est responsable ? Le cas d’identification par fréquence radio (RFID) : de la responsabilité vers la connexion sociale des entreprises.. 84e Congrès de l’ACFAS, Colloque 463 « La Responsabilité Sociale de l'Entreprise (RSE), composante du modèle de "dialogue social" – la dimension idéologique». Montréal, Québec, Canada, 2016.

Margulis, Anna, Harold Boeck, Ygal Bendavid, Fabien Durif. Éthiquement votre? La technologie d’identification par fréquence radio (RID) et ses problèmes sociaux. . Forum sur les technologies et les medias numériques – UQAM. Montréal, Québec, Canada, 2016.

Margulis, Anna, Harold Boeck, Ygal Bendavid, Fabien Durif. La proximité connective: le facteur clé de la réaction des consommateurs à l’utilisation de l’identification par fréquence radio (RFID).. 84e Congrès de l’ACFAS. Montréal, Québec, Canada, 2016.

Margulis, Anna, Harold Boeck. Toward Harmony and Respect: A Model of Consumer Reaction to RFID Technology use in Retail. . 36th International Business Research Conference. Ryerson University, Toronto, 2016.

Margulis, Anna, Harold Boeck, Fabien Durif. The Government-Firm-Society Triad in Ubiquitous Computing: Ethical Issue or Harmonious Chorale? . The 3rd International Corporate Social Responsibility Communication Conference. Ljubljana, Slovenia, 2015.

Margulis, Anna, Harold Boeck, Ygal Bendavid, Fabien Durif. Radiofrequency Identification with Consumers, Goodwill Wizard or Insolent Intruder? Discovering Connective Proximity.. . 6th International MCETECH Conference Workshop: « The digital self: reconciling profiling and privacy ». Montréal, Québec, Canada, 2015.